Branża e-commerce rozwija się niezwykle szybko i prężnie. Nie można mieć wątpliwości, że właśnie ona jest przyszłością handlu. Coraz więcej osób wie, że zakupy bez wychodzenia z domu to kwintesencja wygody. Stąd też oczywiste jest też duże zainteresowanie rozwiązaniami logistycznymi dla e-commerce. Takimi, dzięki którym obsługa klientów może być jeszcze szybsza i jeszcze łatwiejsza. Poznaj najlepsze rozwiązania.

Magazynowanie i pakowanie

Logistyka dla e-commerce to bardzo szerokie pojęcie. Jedną z jej najważniejszych i najcenniejszych możliwości z perspektywy sprzedawcy jest magazynowanie, kompletowanie i pakowanie przesyłek. To pierwszy krok każdego łańcucha logistycznego. Dla sprzedawcy skorzystanie z takiej usługi oznacza brak konieczności wynajmowania magazynu oraz zatrudniania dodatkowych pracowników wyłącznie do pakowania zamówień. W ten sposób sprzedawca może skupić się na tym, co z jego perspektywy jest najważniejsze, czyli zachęcaniem klientów do zakupów właśnie u niego. Nowoczesne firmy logistyczne wykorzystują integracje swoich wewnętrznych systemów z CMSami do obsługi sklepów internetowych. Dzięki temu przesyłanie zamówień odbywa się automatycznie, a w sklepie wciąż widoczne jest aktualna ilość produktów na stanie. To duże udogodnienie, bo zmniejsza ryzyko niezgodności pomiędzy ilościami produktów w sklepie a tymi w magazynie. Zmniejsza to też potrzebę uaktualniania baz danych ręcznie. Tym samym praca może przebiegać sprawniej.

Zobacz również  Na jaki napęd do bramy garażowej się zdecydować?

Kompletowanie zamówień

Warto wspomnieć, że logistyka może objąć też kompletowanie zamówień. Nie chodzi tylko o zapakowanie produktów do kartonu. Konieczna jest weryfikacja stanu wysyłanych przedmiotów oraz uzupełnienie przesyłki o niezbędne dokumenty. Często podczas kompletowania przesyłek do zamówień dodaje się produkty gratisowe oraz podziękowania za zakup. Sprzedawca nie musi zajmować się tym samodzielnie, ale może zlecić kompletowanie i konfekcjonowanie zamówień. W jego ramach firmie logistycznej może być też zlecone wykorzystanie konkretnych opakowań czy drukowanych taśm klejących. Dzięki temu żaden z klientów może nigdy nie dowiedzieć się, że jego przesyłka była przygotowywana przez profesjonalną firmę, a nie przez małą rodzinną instytucję. Tym samym odpowiednie kompletowanie towarów może mieć duże znaczenie ze względy na kreowanie konkretnego wizerunku marki.

Wysyłka prosto z magazynu

Przesyłki są nadawane prosto z magazynu do klienta indywidualnego. Sprzedawca nie musi być osobiście zaangażowany w ten proces. Wszystkim zajmuje się firma logistyczna. To ona bierze na siebie przygotowanie niezbędnych etykiet, naklejenie ich oraz wysłanie przesyłek w drogę do klienta docelowego. Dla sprzedawcy oznacza to sporą oszczędność czasu i brak konieczności ingerowania w proces wysyłki. Logistyka może być zdecydowanie szybsza, skoro nie wymaga bezpośredniej ingerencji sprzedawcy, która wiązałaby się z koniecznością zwiększenia zatrudnienia.