Branża e-commerce rozwija się niezwykle szybko i prężnie. Nie można mieć wątpliwości, że właśnie ona jest przyszłością handlu. Coraz więcej osób wie, że zakupy bez wychodzenia z domu to kwintesencja wygody. Stąd też oczywiste jest też duże zainteresowanie rozwiązaniami logistycznymi dla e-commerce. Takimi, dzięki którym obsługa klientów może być jeszcze szybsza i jeszcze łatwiejsza. Poznaj najlepsze rozwiązania.

Magazynowanie i pakowanie

Logistyka dla e-commerce to bardzo szerokie pojęcie. Jedną z jej najważniejszych i najcenniejszych możliwości z perspektywy sprzedawcy jest magazynowanie, kompletowanie i pakowanie przesyłek. To pierwszy krok każdego łańcucha logistycznego. Dla sprzedawcy skorzystanie z takiej usługi oznacza brak konieczności wynajmowania magazynu oraz zatrudniania dodatkowych pracowników wyłącznie do pakowania zamówień. W ten sposób sprzedawca może skupić się na tym, co z jego perspektywy jest najważniejsze, czyli zachęcaniem klientów do zakupów właśnie u niego. Nowoczesne firmy logistyczne wykorzystują integracje swoich wewnętrznych systemów z CMSami do obsługi sklepów internetowych. Dzięki temu przesyłanie zamówień odbywa się automatycznie, a w sklepie wciąż widoczne jest aktualna ilość produktów na stanie. To duże udogodnienie, bo zmniejsza ryzyko niezgodności pomiędzy ilościami produktów w sklepie a tymi w magazynie. Zmniejsza to też potrzebę uaktualniania baz danych ręcznie. Tym samym praca może przebiegać sprawniej.

Kompletowanie zamówień

Warto wspomnieć, że logistyka może objąć też kompletowanie zamówień. Nie chodzi tylko o zapakowanie produktów do kartonu. Konieczna jest weryfikacja stanu wysyłanych przedmiotów oraz uzupełnienie przesyłki o niezbędne dokumenty. Często podczas kompletowania przesyłek do zamówień dodaje się produkty gratisowe oraz podziękowania za zakup. Sprzedawca nie musi zajmować się tym samodzielnie, ale może zlecić kompletowanie i konfekcjonowanie zamówień. W jego ramach firmie logistycznej może być też zlecone wykorzystanie konkretnych opakowań czy drukowanych taśm klejących. Dzięki temu żaden z klientów może nigdy nie dowiedzieć się, że jego przesyłka była przygotowywana przez profesjonalną firmę, a nie przez małą rodzinną instytucję. Tym samym odpowiednie kompletowanie towarów może mieć duże znaczenie ze względy na kreowanie konkretnego wizerunku marki.

Zobacz również  Którą firmę kurierską wybrać?

Wysyłka prosto z magazynu

Przesyłki są nadawane prosto z magazynu do klienta indywidualnego. Sprzedawca nie musi być osobiście zaangażowany w ten proces. Wszystkim zajmuje się firma logistyczna. To ona bierze na siebie przygotowanie niezbędnych etykiet, naklejenie ich oraz wysłanie przesyłek w drogę do klienta docelowego. Dla sprzedawcy oznacza to sporą oszczędność czasu i brak konieczności ingerowania w proces wysyłki. Logistyka może być zdecydowanie szybsza, skoro nie wymaga bezpośredniej ingerencji sprzedawcy, która wiązałaby się z koniecznością zwiększenia zatrudnienia.