Jednym z największych wyzwań z jakim musza mierzyć się właściciele biznesów e-commerce jest odpowiednie dobranie usług logistycznych dla sklepów internetowych. W e-commerce oprócz czytelnej i atrakcyjnej wizualnie strony WWW lub aplikacji, dużego wyboru towaru i konkurencyjności cenowej bardzo ważny jest czas i koszt dostawy zamówionego towaru pod drzwi klienta.

Mimo, że rynek sklepów internetowych istnieje już długo, i że kupujący ma świadomość, że sprzedawca nie odpowiada za ewentualne potknięcia i nieterminowe dostawy przesyłki przez przewoźnika, to musimy mieć świadomość, że jednak ta trefną dostawę będzie jednak wiązał z naszą działalnością i być może zrezygnuje z kolejnego zakupu u nas. Dlatego tak ważne jest dobranie optymalnej usługi logistycznej dla własnego sklepu internetowego!

Oceń swój potencjał

Od tego musimy zacząć – policzyć ile paczek w tygodniu będziemy wysyłać i o jakich gabarytach. Jeśli już prowadzimy biznes e-commerce, a zastanawiamy się nad zmianą operatora wystarczy przeanalizować dane sprzedaży z ostatniego roku. Dla każdego operatora, z którym będziemy się kontaktować to właśnie ilość nadań będzie decydować o stawkach jakie może nam zaproponować. Równie ważny będzie fakt, czy mamy zamiar ubezpieczać nasze przesyłki i czy wysyłamy je tylko w obrębie naszego kraju. Ceny usług logistycznych dla sklepów internetowych mogą, choć nie muszą różnić się od tych, jakie operator proponuje innym podmiotom. Przeważnie klient indywidualny płaci więcej, niż klient B2B, ale wszystko zależy od wspomnianego w tytule potencjału i oczekiwanego zarobku. Niestety mały sklep internetowy najczęściej otrzyma stawki jak zwykły kupujący i dotyczy to szczególnie dużych firm logistycznych.

Zobacz również  Na czym polega drobnica morska?

Dokładnie sprawdź wszystkie oferty

Zawsze warto przyjrzeć się ceno oferowanym przez mniejszych i lokalnych przewoźników – tutaj mamy prawdziwą szansę znaleźć coś dostoswanego do naszych możliwości. Nie zapominajmy, że informacja o darmowej dostawie działa bardzo zachęcająco dla każdego kupującego i może sprawić, że potencjalny klient zdecyduje się właśnie na naszą ofertę. Negocjując cenę z mniejszymi firmami możemy bezpośrednio nawiązać relację z właścicielem oferując mu np. wyłączność, co może skłonić go do znacznej obniżki stawek.

To klasyczne wręcz zawarcie transakcji B2B – on dostarcza każdą naszą przesyłkę i ma gwarancję ciągłości sprzedaży swoich usług, my nie martwimy się kwestiami transportu i skupiamy się na prowadzeniu biznesu. By poszerzyć możliwości negocjacyjne zastanówmy się nad przekazaniu jednej firmie całości usług logistycznych sklepu internetowego tj. za jej pośrednictwem zaopatrujmy się tez w towar z hurtowni czy od producenta. Bardzo ważne w tym wypadku jest, by dokładnie sprawdzić naszego operatora, bo źle dobrany partner może poważnie zachwiać naszym biznesem.

Kilka słów na koniec

W niniejszym tekście chcieliśmy pokazać, jak istotną kwestią są usługi logistyczne dla sklepów internetowych, i jak dobrze dobrany operator może pomóc w prowadzeniu biznesu. Najważniejsza sprawa to nie wybieranie pierwszej lepszej oferty, ale próba znalezienia takiej, która idealnie pasuje do naszego modelu działalności. Pamiętajmy, że na końcu całego procesu jest klient i to jego zadowolenie musi być miarą naszego sukcesu!

Zobacz również  Na jaki napęd do bramy garażowej się zdecydować?

Dowiedz się więcej: https://www.rhenus.com/pl/pl/uslugi/warehouse-logistics/logistyka-dla-e-commerce/